klant:
North Sea Farmers
project:
Geef stichting Noordzeeboerderij een krachtige, impactvolle en internationale merkidentiteit.
Stichting Noordzeeboerderij is het platform van de Nederlandse zeewiersector. Een gedreven groep mensen die zich met hart en ziel inzet om de groei en het succes van de zeewiersector te bevorderen. Om de dynamiek rond de zeewiersector nog beter en duidelijker onder de aandacht te brengen werkten we samen met de Noordzeeboerderij aan een nieuwe merkidentiteit. OD ontwikkelde een krachtige grafische merkidentiteit waarin het doel van de stichting (de reden van bestaan) de hoofdrol speelt. De dreigende gevolgen van de klimaatsverandering, de snelle groei van de wereldbevolking en de noodzaak om daar verandering in aan te brengen zijn de inspiratie geweest voor de nieuwe merkidentiteit.
De merkidentiteit heeft een activistisch karakter om de urgentie van deze problematiek te benadrukken. De basis is het indringende beeld van een rood/groene rechthoek die symbool staat voor de huidige toestand van ons klimaat. Het rood symboliseert de problemen en het groen de oplossingen. Om het internationale karakter van de organisatie te benadrukken heeft de stichting een nieuwe naam gekregen; North Sea Farmers. Samen met de stevige typografie, die een nieuwsmedia-achtige uitstraling heeft, kan je niet om de impact heen van deze huisstijl.
Een merkidentiteit ontwerp je niet voor de korte termijn, maar in dit geval streven we er oprecht naar dat de toekomst er groener uitziet, en dat het werk van de North Sea Farmers en de zeewiersector zoveel succes heeft dat we het logo snel zo snel mogelijk minder rood kunnen maken.