klant:
Ranja
project:
Herintroductie van een iconisch Nederlands merk
Ranja is een merk met een lang verleden. Voor het eerst verkrijgbaar in 1921, werd het al snel razend populair. Ranja werd in de loop van de tijd een synoniem voor elke soort limonadesiroop en staat zelfs als zodanig in de Van Dale. Nadat in de jaren zestig de het merk nog even tot de popcultuur door drong in het nummer Sophietje werd het langzaam stil rond het merk en werd Ranja nostalgie.
In 2015 werd het merk opnieuw op de markt gebracht, in 4 verschillende smaken, met louter sap van het fruit dat op het etiket staat. Dus zonder kunstmatige zoetstoffen, conserveermiddelen en kleurstoffen.
OD designstudio ontwikkelde een nieuwe relevante belevingswereld voor het merk die past bij de consument(jes) van nu. Het nieuwe logo device en het woordbeeld zijn gemaakt met een duidelijke knipoog en respect naar het verleden maar de rijk geïllustreerde wereld die de natuurlijke oorsprong van de siroop laat zien, sluit helemaal aan bij de moderne belevingswereld van het spelende kind of de fantasie rijke mens van nu. Ranja houdt je fris, in je buik en in je bol, of je nou 8 of 80 bent.